Martin : Vydavateľstvo Osveta, 1988
100 farebných fotografií, 128 strán
Básne Jana Kantorová-Báliková, Ľubomír Feldek, Daniel Hevier, Marián Kováčik, Jozef Mihalkovič, Štefan Moravčík, Ján Šimonovič, Miroslav Válek
Grafická úprava Milan Veselý
Ľubomír Feldek (doslov)
Táto kniha nie je propagačným baedekrom možností skla - i keď sa ním pre niekoho ľahko môže stať... To však čím je táto kniha najmä - je metafora. Metafora skla...
Milan Rúfus (záložka)
V skle akoby sa stretávali a podávali si ruky sen a skutočnosť, vízia a realita. .. Akoby tu hmota, pred našimi očami nepretržite zahalená, sa na chvíľu pozabudla, odokryla sa a dala na seba vidieť... Tento paradox je v skle obsiahnutý a je osou jeho vďačných možností, vydávajúcich sa tomu, kto ho pochopil.
Igor Grossmann ho pochopil...
Igor Grossmann (vyznanie autora)
V mojich dávnych pracovných začiatkoch som býval obkolesený samými fľaštičkami, sklenenými baňkami, fľašami i demižónmi. Skúmavky, kadinky, neo-byčajne vynaliezavo tvarované chemické sklenené náčinie a cvendžanie, drnčanie i nevítané zvuky rozbitého skla ma sprevádzali počas dvadsaťročnej práce lekárnika. Ďalších dvadsať rokov sa venujem fotografii ako povolaniu. Zavše mi zazvoní v spomienkach cvengot tenkých i hrubých hlasov sklenených fliaš a fľaštičiek.
Keď som po prvý raz - bolo to už veľmi dávno - fotografoval výrobu čiaš a pohárov v Lednických Rovniach, ohlásil sa prvý impulz zachytiť poéziu rodiacich sa sklenených predmetov, sklo v jeho mnohorakých vizuálnych metamorfózach.
Hľadal som roztratené stopy sklenenej minulosti, tvary prežívajúce stáročia, zahalené tajomstvom časov minulých i dávno minulých...