1924 3. novembra sa narodil v Žiline ako druhorodený syn tamojšieho lekárnika PhMr. Ferdinanda Grossmanna a Márie Agneši, rod. Junekovej:
(Ferdinand) Igor Grossmann
1933 po prvý raz fotografuje - tajne s kamarátmi, na sklenené dosky, s amatérskym zariadením
1936 ako 12-ročný dostáva od otca fotoaparát a fotí svoju triedu, skaut, vášnivý čitateľ Karla Maya (inscenuje sa rád ako Old Surehand v Arábii)
1936 -1942 žiak chlapčenského reálneho gymnázia v Žiline
1938 robí inscenované rodinné fotografie a snaží sa dokumentovať vyhlásenie autonómie
1940 -1941 zaoberá sa dejinami a estetikou výtvarného umenia, učiteľom slovenčiny mu je Dominik Tatarka
1942 bezprostredne po maturite sa začína pravidelná výpomoc v rodičovskej lekárni a štúdium farmácie na Lekárskej fakulte Univerzity
Komenského v Bratislave, systematicky sa venuje literatúre, literárnej a filmovej teórii a estetike, rodí sa priateľstvo s Vincentom Hložníkom
1946 promócia (titul Magister farmácie - PhMr.)
1947 doktorandské štúdium (chémia) v Bratislave, nastupuje na vojenskú prezenčnú službu v Prahe, zaoberá sa filmom a fotografiou
1948 nastupuje na lekárnickú dráhu v otcovej lekárni
1948 -1950 intenzívne styky s Vincentom a spolužiakom Ferdinandom Hložníkom, s Karolom Kállayom a mladými umelcami a intelektuálmi v Žiline,
v rodičovskom dome sa pravidelne konáva živý debatný krúžok mladých intelektuálov
1949 manželstvo s 22-ročnou študentkou farmácie Gabrielou Krajanovou, pokračovanie vojenskej služby ako zdravotník v Bratislave
1950 -1952 narodenie prvej dcéry, vznik filmových poviedok, prvý scenár, fotografickým objektov je prevažne rodina
1952 -1953 vplyv H. Cartier-Bressona, po krátkej lekárnickej službe v Považskej Bystrici nasleduje preloženie do Rajca (správca lekárne), filmové
poviedky a intenzívne fotografovanie (rodina, zátišia, príroda)
1953 -1955 zoznámenie s etnografmi, s Vladimírom Kompánkom a ďalšími umelcami, národopisná fotografia a spolupráca s etnografom Františkom
Kalesným, priateľstvo so spisovateľom Arnoštom Lustigom, fotografie v časopisoch Svět v obrazech, Československá fotografie, Neue Welt, Magyar Foto, účasť na výstavách, štúdium skrípt a filmových scenárov
1954 narodenie druhej dcéry
1955 venuje sa súčasne filmu aj fotografiii, píše ďalší scenár a hlási sa ako aktívny lekárnik na pražskú FAMU, úspechy s národopisnou fotografiou,
začína budovať rozsiahly cyklus Slovenská dedina, narodenie syna
1957 fotografie uverejnené v Revue fotografie, účasť na zahraničných výstavách
1959 má povolené vrátiť sa do rodnej Žiliny a pokračovať v lekárnickej činnosti
1960 - 1961 každodenné dochádzanie z Rajca do Žiliny mu znemožňuje fotografovať, napokon sa presťahuje do Žiliny s celou rodinou
1963 začiatok cyklu Prváci
1964 cyklus O dreve, prvá samostatná výstava s touto tematikou v Žiline vzbudí pozornosť aj v zahraničí, prvé reportáže a zákazky na reklamnú a
propagačnú fotografiu
1965 fotografická činnosť už prevažuje nad lekárnickou, vplyv fotografií z výstavy skupiny Magnum, začína pracovať s farebnou fotografiou
1967 definitívne opúšťa farmáciu
1968 vzniká cyklus Paríž, stáva sa v Bratislave reklamným fotografom v novoutvorenom oddelení Reklamnom oddelení ČSTK-Pressfoto, o rok
neskôr sem presťahuje aj rodinu
1969 cyklus Taliansko
1970 cyklus Rumunsko, začiatok pravidelného fotografovania spevákov a hudobníkov
1971 -1977 zamestnaný na čiastočný úväzok ako reportážny fotograf vo vydavateľstve Živena, hlavným záujmom je však budovanie systematickej
spolupráce so Slovenskou filharmóniou, s vydavateľstvami kníh a pohľadníc, s redakciami časopisov a novín, s kultúrnymi inštitúciami
1975 cyklus Arménsko
1977 člen Zväzu slovenských výtvarných umelcov (dnes Slovenská výtvarná únia), stáva sa voľným fotografom
1978 po ťažkej chorobe zomiera mu manželka
1989 odchádza do dôchodku, no pracovne aj naďalej činný, fotografuje už iba na farbu
1990 zmena režimu mu umožňuje konečne absolvovať vysnívané študijné cesty, ktoré prinášajú inšpiráciu pre ďalšiu tvorbu
1998 začína sa intenzívne venovať výtvarne zameranej farebnej fotografii, systematicky buduje galériu portrétov Osobnosti slovenskej kultúry,
začiatok intenzívnej výstavnej činnosti, ktorá trvá pätnásť rokov, zo zahraničných ciest prináša veľké cykly, popritom pripravuje knižné
projekty
2002 úmrtie druhorodenej dcéry
2003 pokračuje vo vytváraní galérie portrétov, najmä portrétov výtvarných umelcov, vzniká rozsiahly cyklus Tajomná Bratislava, vydáva knihy
2009 cena primátora Žiliny za celoživotnú umeleckú tvorbu, pod vplyvom zdravotných obmedzení sa musí vzdať fotografovania v exteriéri, v inte-
riéri začína vznikať veľký cyklus Čas kvetu - obrazové metamorfózy rastliny, kvetu, ako symbolu krásy, prítomnej aj v pomíjajúcnosti života
2010 cena Osobnosť slovenskej fotografie za celoživotné dielo, pripravuje ďalšie knižné projekty
2013 zomiera v Bratislave 4. augusta
Foto: ateliér Rembrand Žilina, rodinný archív, Ján Grossmann, Peter Procházka, Michal Podolský a SKY COLOR, Bratislava